Νέα και ανακοινώσεις

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 4,6% επιβραδύνθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Συνεχίζεται η άνοδος στα τρόφιμα

«Ασυγκράτητες» οι τιμές των τροφίμων – Εξακολουθούν να καλπάζουν καταγράφοντας ετήσια άνοδο 14,3%

Περαιτέρω επιβράδυνση κατέγραψε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάρτιο με τις τιμές στα τρόφιμα να συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τον Μάρτιο ο τιμάριθμος διαμορφώθηκε στο 4,6% από 6,1% τον Φεβρουάριο. Πρόκειται για χαμηλό 15 μηνών, όταν το Νοέμβριο του 2021 ήταν στο 4,8%.

ον προηγούμενο μήνα μπορεί να καταγράφεται περαιτέρω μείωση 25,8%  στην τιμή του ρεύματος, δεν ισχύει το ίδιο για τα τρόφιμα τα οποία αυξάνονται μήνα με το μήνα και το σχετικό δείκτη τρόφιμα – μη αλκοολούχα ποτά να σημειώνει άνοδο 14,3% από 14,8% τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση. Πρωταγωνιστικό ρόλο εξακολουθούν να καταγράφουν τα  γαλακτοκομικά και τα κρέατα.

 

ΕΛΣΤΑΤ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όλο και πιο εμφανής είναι η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα καθώς στις πέντε πρώτες θέσεις με τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε ετήσια βάση είναι τα γαλακτοκομικά & αυγά με ποσοστό 23,1%, κρέατα 19,8%, έλαια-λίπη 17,5%, ψωμί – δημητριακά 15,6% και καφές-κακάο-τσάι με αύξηση 14%.

Στο σκέλος της ενέργειας, με εξαίρεση των ηλεκτρισμό όπου σημειώθηκε πτώση 25,8% και το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 22,1%, το φυσικό αέριο αυξήθηκε μόλις κατά 9,2%, το υγραέριο κατά 16,4% και τα στέρεα καύσιμα 24% σε σχέση με το Μάρτιο του 2022.

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 4,6% τον μήνα Μάρτιο 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 14,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.

• 3,7% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 14,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 11,0% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

• 5,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

• 1,9% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.

• 2,9% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθη κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών.

• 2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 7,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

• 6,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας. 2.

Από τη μείωση του δείκτη κατά:

• 10,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, φυσικό αέριο, υγραέριο, στερεά καύσιμα.

• 1,9% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες

Πηγή: www.naftemporiki.gr https://www.naftemporiki.gr/finance/economy/1459906/elstat-sto-46-epivradynthike-o-plithorismos-ton-martio/

Αφήστε μια απάντηση

Μετάβαση στο περιεχόμενο