Νέα και ανακοινώσεις

Λιανεμπόριο: Αύξηση του τζίρου και αισιοδοξία, κόντρα σε ενδεχόμενη πολιτική αστάθεια

Σημάδια σταδιακής επανάκαμψης εμφανίζει το τελευταίο χρονικό διάστημα το εγχώριο λιανεμπόριο, κάτι που προκύπτει και από την εκτεταμένη έρευνα που πραγματοποιεί ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Την ίδια στιγμή αυτό που φαίνεται είναι ότι σταδιακά επιστρέφει και η αισιοδοξία στην αγορά για μία σημαντική μερίδα επιχειρήσεων, όπου από αυτές που συμμετείχαν στην έρευνα οι 6 στις 10 δραστηριοποιούνται στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης και επίσης 6 στις 10 έχουν έδρα στα όρια του δήμου Αθηναίων. Το σημαντικότερο ίσως εύρημα που καταγράφεται, είναι η ανησυχία για την πολιτική σταθερότητα, την οποία το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρηματιών θεωρεί ως βασικό παράγοντα εύρυθμης λειτουργίας και συνδέεται άμεσα με τις επικείμενες εκλογές, σε αντίθεση με το κόστος ενέργειας που ίσως αποτελούσε μέχρι πριν από λίγο διάστημα τον βασικότερο παράγοντα ανησυχίας.

Οι μισές επιχειρήσεις είχαν μεγαλύτερο τζίρο στις φετινές εκπτώσεις σε σύγκριση με το 2022

Η φετινή αποτύπωση της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου, δείχνει αφενός ότι στη διάρκεια των φετινών εκπτώσεων που ξεκίνησαν στις 9 Ιανουαρίου και ολοκληρώθηκαν στις 28 Φεβρουαρίου το 48,2% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είχαν καλύτερο τζίρο από τις αντίστοιχες εκπτώσεις του 2022. Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι ο περσινός Ιανουάριος ήταν ένας μήνας ο οποίος επηρεάστηκε έντονα από την κακοκαιρία που έπληξε την Αττική, επομένως είναι αναμενόμενο το ότι η φετινή εκπτωτική περίοδος παρουσίασε θετικότερα σημάδια σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ταυτόχρονα, τον ίδιο τζίρο με τις περσινές εκπτώσεις είχε το 20,3% των ερωτηθέντων και χειρότερο τζίρο το 31,4% των ερωτηθέντων.

Χειμερινές εκπτώσεις 2023 σε σχέση με το 2022

– Καλύτερο τζίρο πάνω από 51% είχε το: 1,1%
– Καλύτερο τζίρο από 11%-25% είχε το: 17,4%
– Καλύτερο τζίρο έως και 10% είχε το: 24,3%
– Ίδιο τζίρο είχε το: 20,3%
– Χειρότερο τζίρο έως και 10% είχε το: 12,6%
– Χειρότερο τζίρο από 11% έως και 25% είχε το: 11,7%
– Χειρότερο τζίρο από 26% έως και 50% είχε το: 5,4%
– Χειρότερο τζίρο από 51% και κάτω είχε το: 1,1%
– Δεν γνωρίζω, δεν απαντώ απάντησε το: 0,6%

6 στους 10 βλέπουν αύξηση τζίρου στο επόμενο εξάμηνο

Στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι η αισιοδοξία και η πεποίθηση των 6 από τις 10 επιχειρήσεις, ότι οι πωλήσεις τους μέσα στο επόμενο εξάμηνο θα είναι αυξημένες, ενώ μόλις το 8% εκτιμά ότι θα μειωθούν.

Πιο συγκεκριμένα, το 61,4% των ερωτηθέντων απάντησαν πως θα αυξηθούν οι πωλήσεις τους εντός του προσεχούς εξαμήνου, το 21,7% ότι θα παραμείνουν σταθερές, το 8,0% απάντησαν ότι θα μειωθούν και το 8,9% ανέφεραν ότι “δεν ξέρουν” ή “δεν απαντούν”.

Ο ρόλος των εκλογών και της πολιτικής σταθερότητας

Σε ερώτημα της έρευνας για το ποιον παράγοντα θεωρούν σημαντικότερο για τη λειτουργία τους, οι περισσότεροι και συγκεκριμένα το 35% των συμμετεχόντων σε αυτήν απαντούν ότι είναι η πολιτική σταθερότητα. Το 32,3% θεωρεί σημαντική τη χρηματοδότηση και τη ρευστότητα, το 16,9% τη μείωση του κόστους ενέργειας, το 10% την ασφάλεια και το 1,1% τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Ένα ποσοστό 4,6% απάντησε ότι είτε “δεν ξέρει”, είτε “δεν απαντά”.

H έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 350 επιχειρήσεις και καταστήματα της Αθήνας και των περιφερειακών αγορών στο πλαίσιο της συμφωνίας συνεργασίας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τέθηκε υπό την αιγίδα του ΟΠΑ με την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα, Διευθυντή του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ.

Θετική η έναρξη του 2023 και για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Θετικές είναι οι μέχρι στιγμής ενδείξεις των πωλήσεων και στα σούπερ μάρκετ για τον Ιανουάριο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI. Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου που έληξε στις 8 του μηνός εμφάνισε κάμψη των πωλήσεων σε αξία κατά -0,7% και σημαντική πτώση των πωλήσεων σε τεμάχια κατά -10,6%. Η εικόνα άρχισε σταδιακά να αλλάζει από τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου που ολοκληρώθηκε στις 15 του συγκεκριμένου μήνα, όταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 11,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2022 και σημάδια ανάπτυξης κατέγραψαν και τα πωλούμενα τεμάχια με 1,5%. Η εικόνα στην τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου (έως και 22/1) ήταν μετριασμένη σε σχέση με τη δεύτερη, καθώς ο τζίρος ήταν αυξημένος κατά 7,2% εν συγκρίσει με την αντίστοιχη τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου 2022 και τα τεμάχια προϊόντων που πουλήθηκαν μειώθηκαν κατά -2,3%. Η τέταρτη και τελευταία εβδομάδα που έληξε στις 29 Ιανουαρίου ήταν ανοδική κατά 9,5% σε τζίρο και οριακά ανοδική κατά 0,1% σε τεμάχια συγκρινόμενη με την τέταρτη εβδομάδα του Ιανουαρίου του 2022. Αναφέρουμε ωστόσο ότι ο περσινός Ιανουάριος ήταν ένας έντονα πτωτικός μήνας για το σύνολο της αγοράς, ο οποίος είχε επηρεαστεί από το κύμα κακοκαιρίας “Ελπίς” που έπληξε τη χώρα, επομένως οι πωλήσεις του φετινού αντίστοιχου μήνα είναι λογικό να εμφανίζονται βελτιωμένες σε σύγκριση με πέρυσι
.

Πηγή: www.capital.grhttps://www.capital.gr/oikonomia/3701435/lianemporio-auxisi-tou-tzirou-kai-aisiodoxia-kontra-se-endexomeni-politiki-astatheia

Αφήστε μια απάντηση

Μετάβαση στο περιεχόμενο